Pressearkiv

Under finner du en oversikt over artikler som er skrevet relatert til DTK.

Samtidskunst på Bekkestua

Kunstfagskolen i Bærum viser sin første utstilling i nye lokaler i NTG-bygget på Bekkestua.

Budstikka – 2014

Kreativitet på tvers

Mangfoldet blomstrer i lokalene til Det tverrfaglige kunstinstitutt på Bekkestua. Mange ulike kunstarter utøves av studentene. Det blir jevnlige utstillinger for publikum.

Budstikka – 2014

Kunstskole i koffert

Nomadetilværelse. Det Tverrfaglige Kunstinstituttet i Bærum (DTK) lever en rotløs tilværelse – i løpet av fire år vil skolen ha vært like mange steder.

Budstikka – 2013

Surrealistiske kunststudenter på Stabekk

De eksperimenterer med maleri, foto, grafikk, skulptur og tegning. Studentene ved Det tverrfaglige kunstinstitutt har utstilling i helgen.

Budstikka – 2013

Kunstnere i fellesskap

Asker- og bærumskunstnere flytter sammen. En drøm av et sted, sier studierektor Julio da Silva og ser utover sjøen fra Maries vei 20.

Kunst på flyttefot

Det tverrfaglige kunstinstitutt er på jakt etter nye lokaler og nye elever.

I nobelt selskap

I Norge er Julio da Silva mest kjent som kunstformidler, men i hjemlandet er det kunsten hans som får oppmerksomhet. Der er han i samme klubb som nobelprisvinner og forfatter José Saramago.

Budstikka – 2010

Kunstfagskolen på Haslum åpner dørene

Fra 4. til 7. februar er det åpen skole og salgsutstilling ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt på Haslum.

Bærumsavisen – 2010

Avgangselever stiller ut

De ni avgangselevene ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt på Haslum stiller ut sine arbeider i Galleri G på Høvik.

Bærumsavisen – 2010

Produktiv kunstfabrikk

Julio da Silva har utdannet flere hundre kunstnere på Haslum de siste ti årene. – Det er jeg ganske stolt av, sier han.

Budstikka – 2007

Endelig godkjent

Godkjent. Det Tverrfaglige Kunstinstitutt (DTK) på Haslum har fått papirer på at de gir elevene kvalitetsutdanning.

Budstikka – 2007

Kunst som kommuniserer

Studentutstilling. – Jeg har ikke angret et sekund på valget av kunstskole, sier Maria Søilen Jahr (21).

Asker og Bærumsbudstikka – 2004

Marian Heyerdahl: Underviste på Haslum

Kunstfagskolen fikk besøk av Thor Heyerdahls datter.

Bærumsavisen

Spent før publikums dom

Elevkunst. I morgen åpner avgangsstudentene ved kunstskolen på Haslum utstilling. En slags “Visuell eksamen” med publikum som sensorer.

Metamorfose på utstilling

Stiller ut. Elevene på Det Tverrfaglige Kunstinstitutt på Haslum er klar med sin elevutstilling.

Kunst søker rom

Levevei. Rom heter utstillingen til avgangselevene, og et er det de håper på – å få et rom for sin kunst hos publikum. Trykk på bilde for å se hele

Å se lyset

Spirer. Noen drømmer om å bli kunstner, andre gjør noe med det. I helgen viste kunststudenter i Bærum hvordan. Trykk på bilde for å se hele

Endelig kunstner

52 år gammel er Mari Astrup glittenberg i ferd med å bli kunstner, endelig.

Tverrfaglig kunst fra elever

30 elever på Det Tverrfaglige Kunstinstitutt stiller ut bilder, objekter og fotografier i Rådhusgalleriet (Oslo Rådhus) vernissage i kveld.

Skulptur

Lasse Henriksen er en av de 30 studentene som fra i morgen viser seg fram på en utstilling i Rådhusgalleriet i Oslo. Trykk på bilde for å se hele

Kunstnerfabrikken på Haslum

Semesterutstilling. Hvis man skrangler seg fire etasjer opp, via en heis, i ett kontorbygg i Kirkeveien 71, kan man komme til å bli overrasket. Trykk på bilde for å se hele

Med kjærlighet i kunst-oppskriften

Lurer du på hvordan kunst blir til? Ett er i hvert fall sikkert, det må kjærlighet i oppskriften. I helgen har du sjansen å se hvordan, kunststudentene på Haslum viser veien fra idè til ferdige kunstverk.

Rullerende opptak

Søk nå!